ZA1TC Çalışması Raporu
Aşağıda belirtilen hedeflere ulaşmak amacıyla yaklaşık bir yıl önce ZA1FD Fatos DEMETI ile başlattığım e-mail trafiğinin sonucunda planladığımız gibi WAE DX SSB Contest hafta sonunuda içine alacak şekilde 7 Eylül 2011 Çarşamba günü sabahtan Arnavutluk Durres’e hareket ettim. Sabah ilk uçakla yola çıktığım için öğlen saatlerinde kalacağım otele vardım.
Çalışma sonunda 13 Eylül 2011 Salı günü dönüşe geçtim. Toplam 7 gün / 6 gece süren bu çalışma ile ilgili raporumu bilgilerinize sunarım:
Hedefler:
1. Tecrübe edinmek
2. TA dışında TC suffixini kullanmak
3. WAE DX SSB Contest’e ZA’dan katılmak
4. ZA’dan dijital modlarda çalışma yapmak
5. Toplamda 3000 QSO limitini geçmek
6. Çok net bir kaynak olmamakla beraber Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor.
Üye Ol ya da
Giriş Yap a göre düşük oranlı çalışılmış band ve modlarda daha yoğun çalışmak
7. 100+ DXCC’ye ulaşmak
Yaşananlar:
Uçak ile gidileceği için bavul toplam ağırlık sınırlaması planlamayı oldukça etkiledi. Mümkün olduğunca en hafif şekilde gitmeyi düşündüm. Hava durumuda uygun olduğundan sadece 2 şort / 5 t-shirt / 1 yedek pantolon (1 yağmurluk+1 polar+1 yelek kullanılmadan geri geldi.) kombinasyonu kıyafet için yeterli oldu. Sürekli kullanmak zorunda olduğum ilaçları yanıma tam aldığımdan sorun yaşamadım ama yaşadığım ‘A.K.’ sivrisineklerin ‘E.S.’ sorununu giderme konusunda ciddi sıkıntı yaşadım.Öncelikle ‘Off’ benzeri madde yokluğu ve Raid sivrisineksavarsızlık sonucu vücudumun muhtelif bölgelerinden yeterince iğnedenlik durumuna gelip kaşınmaktan mike tutamayınca otel yetkilisinden konu ile ilgili bir destek aldım. Vermiş olduğu ilacın yan etkisi olarak horizontal polarizasyonda 59+40dB QRM moduna geçince çalışmanın önemli bir kısmını cihaz başı değilde yanı olarak geçirmek durumunda kaldım.
Havaalanında ilk gün sağolsun TA1FD Fatos Demeti üniversiteyi Türkiye’de okumuş olan yeğeni ile beraber beni karşıladı. Tanışma faslından sonra derhal çalışmayı yapacağım otele geçtik. Daha önce planladığımız Hotel Espania’da idari sorun çıktığından ötürü biraz daha uzaktaki Hotel Malvina’ya vardık. Maaile işletilen ufak çaplı, 3 katlı-20 odalı bir otel olan Malvina’nın düz olan çatı / terasına çıkıp Windom FD-4’ü kurmaya başladık. Otel Kuzey-Güney ekseninde bir dikdörtgen durumundaydı ve yaklaşık 100m kadar batıda Adriyatik Denizi uzanmaktaydı. 6m.lik plastik boru üzerine makarayı taktıktan sonra balun / göbeği üst uca bağladık ve uygun bir yere sabitledik. FD-4’ün kısa bacağı yaklaşık 5m yüksekte ve terasa paralel olarak güneybatıya doğru uzandı. Uzun bacak ise kuzeydoğuya doğru hafif bir sloper olarak uzatıldı. Kısmen üzerine yattığı aluminyum çatıdan balık oltası parçaları ile 10-15cm kadar kaldırıldı. 25m lik tek parça RG-8 kablo ile odaya inildi. Anten balun noktasında yerden yaklaşık 15-16m kadar yüksekte idi.
Bütün bu işleri yapıp toparlanmak saat 15’i buldurdu. Geç bir öğlen yemeği sonrasında alınan duş sonrası uykuya dalındı. (cihaz sadece swr kontrolu için çok kısa süre test edildi) 1954 UTC’de ilk QSO 7MHz de R2KW ile yapılarak log açıldı. Yoğun sivrisinek saldırısı bu sıralarda çoktan başlamış ve isabet almaya başlamıştım. Savunma ve karşı saldırı sonucu ancak yerimi koruyabildim ve sabahı ettim. Otel görevlisi her ne kadar Cenevre Şartnamesine göre kullanımı yasak olsa da kimyasal silah sağladı. Ancak gece edindiğim izlenim sivrisineklerin bu kimyasalı çerez olarak algılayıp ana menüde yine bana yöneldikleriydi. SSB çalışarak devam ettim. Cuma günü kırmızı puantiyelerimle otel görevlisinden destek istediğimde bu sefer kaşıntıya karşı bir ilaç getirdi. Kızılay ve Kızılhaçın kuruluş yıllarına uzanan bir tarihi olan allerji ilaçlarının malum uyku verici yan etkilerine sahip bu malzeme ile artık kaşınmamaya başladım, ya da uykumda kaşınıp kaşınmadığımı hatırlamıyorum. Neyse, gelelim yine amatörlüğe! 8.9.2011 akşam saatlerinde ilk BPSK31 görüşmemizi DL1CA ile yaptık. Band koşulları SSB için uygun olmadığı zamanlarda BPSK31’i zaman zaman aktif hale geçirdim. Cumartesi sabaha karşı ilaç etkisi ile normal başlangıç 00.00UTC’den 45 dk rötarlı olarak AATest’i WAE DX Contest SSB – European Station olarak açtım ve ‘cq cq contest – outside Europe’ diye çığrınmaya başladım. Tüm çabalarıma karşın 80 ve 40m lerde oltaya takılan pek fazla bir şey olmadı. Hadi daha sonra band 14 de açılır dememe karşın gündüz saatlerinde de ahım şahım pek bir şey yoktu. TA2 olarak TA2AHS ile yaptığım alışverişler ve ST2AR’yu 5 band +10 QTC çalışmam dışında contestte çok başarılı olduğum söylenemez. İlk başlarda tek noktada kalıp ‘cq cq contest’ çağrısı yapma taktiği ile gittiysem de daha sonraki saatlerde olta boş kalınca gördüğün yerde vur politikasına geçip bandları taramaya başladım. Sonuç olarak 66 değişik istasyonla 103 contact 157 QTC gibi zayıf bir skorla defteri kapadım. En azından 66 istasyona 1-5 kez multiplier olma onuruna eriştim. ZA bu sene WAE DX Contest SSB’de havadaydı!! Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor.
Üye Ol ya da
Giriş Yap Aralarda bandlarda Avrupa dışı kimseye ulaşamayınca BPSK31 ve 18-24Mhzlerde şansımı denedim. Hele BPSK31de belli bir hız tutturunca işi biraz o tarafa doğru kaydırdım.Logu Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor.
Üye Ol ya da
Giriş Yap da değerlendirilmiş mod-band dökümünü aşağıda daha net vereceğim ancak ilk bakışta toplam 1841 QSO – 84 DXCC – 20 Zone – 485 BPSK31 – 1356 SSB ile ZA1TC (şimdilik) QRT oldu. ZA1FD hızlı bir Durres / Tirana turunu ve AKEP Yetkilisi ile kısa bir kahve sohbetini takiben beni havaalanına bıraktı. Havaalanında THY 8 saat rötar yapınca Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor.
Üye Ol ya da
Giriş Yap oturup bu raporu yazmaya başladım. Tirana Havaalanında THY yönetim kadrosu, idareci ve teknik personelinin doğumları esnasında görev alan teknik personellerle ilgili bazı nahoş görüşler Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor.
Üye Ol ya da
Giriş Yap Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor.
Üye Ol ya da
Giriş Yap etrafta Arnavutça-Türkçe- Çince- İngilizce havada uçuşurken değerli arkadaşımız TA2BN’u Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor.
Üye Ol ya da
Giriş Yap düşünerek çevremdekilere teknik personelin en azından bu rötarda katkı payı olmadığını beyan etmeye çalıştım. Saat 2240 yerel saatle havalanan uçağımız 01 sularında Atatürk Havalimanına indi. Saat 01.40 civarında QTH’e intikal edip 02 sularında horizontal polarize olabildim. Çektiğim tüm resimleri bu akşam kısmetse facebook a yükleyeceğim.
Gerçekleşme Durumu
1. Tecrübe edinmek : %50 . Her hatamı gördüm, her şeyi tam olarak fark ettim dediğim gün THY yerine yeşil renkli çift kabinli araca binmiş olacağımdan bunu diyemeyeceğim. Solo yolculuk konusunda oldukça iyi bir tecrübe edindim. Anten kurma konusunda daha çok çalışmam lazım. Özellikle tek başıma direk dikme konusunda antreman yapmalıyım ya da daha kolay dikebileceğim 10m lik fiberi aktiflemem lazım. Ayrıca en basit olarak Duct Tape 3M her yerde satılmıyor, çantayı hafif tutayım diye bazı şeylerden feragat ederken dikkatli olmak lazım. Uyku düzenini sağlam tutmalıyım.ZA’ya gelmeden önceki 3-5 akşam uyku ritmim bayağı şaştı. Ekipman checklistini bir aralar yapıyordum, sonra vaz geçmiştim. Tekrar ciddi olarak aktiflemeliyim.Fotoğraf sayısı yine minimumda ama iki kişi ikisi de direk ve iplerle uğraşırken foto çekmek zor oluyor.
2. TA dışında TC suffixini kullanmak: %100 . İlk çalışma için uygun, yapıcı yerel destekte bulursan ve yeterli zaman payı vererek yazışma yaparsan, isteğinde çok abuk sabuk değilse mutlu olursun. Evet, tüm mail trafiği bazen Google Translate İngilizcesini Türkçeye çevirerek, bazen bir cevap için 1 ay bekleyerek geçti ama sonunda ZA1TC bana ait oldu!
3. WAE DX SSB Contest’e ZA’dan katılmak : %100 . Kısmetse bu hafta içinde logu toparlayıp gönderdiğimde resmen katılmış oluyorum.
4. ZA’dan dijital modlarda çalışma yapmak : %100. BPSK31 only olarak 500 civarı contact ki bunların bir kısmı 2 ya da 3 band .
5. Toplamda 3000 QSO limitini geçmek : %58 . Toplamda ulaştığım 1841 sayısı arzu ettiğim sayıdan çok uzak ama hiç yoktan iyidir Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor.
Üye Ol ya da
Giriş Yap Contest günleri contest peşinde koşmayıp BPSK31 ya da WARC bandları çalışsaydım ve allerji ilacı nedeniyle uyumasaydım bu sayıyı iki binlere rahatlıkla taşıyabilirdim. Tüm hastalık durumlarını düşün!!!( TB2MYE kıs kıs güldüğünü görüyorum, bilahare görüşeceğiz Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor.
Üye Ol ya da
Giriş Yap )
6. Çok net bir kaynak olmamakla beraber Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor.
Üye Ol ya da
Giriş Yap a göre düşük oranlı çalışılmış band ve modlarda daha yoğun çalışmak : %12. 80m – 30m – 15m ve 10m sayıları istenilenin çok altında kaldı. Hele BPSK31 sayıları bu bandlarda cidden düşük.
7. 100+ DXCC’ye ulaşmak : %80 . Toplamda 82 DXCC ye eriştim. Dolayısıyla NN1N Dave gelecek sene çift başvuru alma şansından yoksun kalacak Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor.
Üye Ol ya da
Giriş Yap Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor.
Üye Ol ya da
Giriş Yap Hoş bu da bir sonraki çalışmayı planlamak için ekstra motivasyon oldu aslında!!
TOPLAM BAŞARI ORANI : % 71 Sınıfı geçtik ama takdirname yok, teşekkür belgesini ucundan yakaladık! Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor.
Üye Ol ya da
Giriş Yap ! Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor.
Üye Ol ya da
Giriş Yap !
Yapılması Gerekenler:
1. Konum : Çalışılacak yerin konumu konusunda yerel destek çok önemli. Arada dil problemi olunca hele iş cidden kritikleşiyor. ZA1FS Fatos sağolsun multi parametrelerle bayağı uğraşmış. 42m lik FD-4 kurulabilecek fiziksel alan, buna izin verecek idari eleman, Durres’te kıyıya yakın yer, ucuz – temiz – güvenli bir otel – hem Avrupa’ya hem Amerika’ya hem Asya’ya açık olacak.......Hani bir şey derler ama sonra RTÜK ceza veriyor Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor.
Üye Ol ya da
Giriş Yap Bulunan yer Avrupa’ya gayet uygundu, anteni kurduğumuz 6m lik plastik direkler yerine bizim 10m lik Gipiderbeam olsaydı 3-4 m daha yükselip biraz daha iyi take-off alabilirdik belki. Ama yinede hiç fena değildi. Özellikle SM-OH ve G istasyonlarından bana 56-57 gelirlerken 59-59+20/30 gibi raporlar almak insanın içini hoş ediyor. Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor.
Üye Ol ya da
Giriş Yap Bu konum WAE DX yerine European HF Contestte çok daha iyi iş yapar ama ZA adına yarışacağımızdan ötürü çok iyi olmayabilir.
2. Çalışma Ekipmanı: Contestte cidden bir yer elde etmek istiyorsam en az 600w tercihen 1000w ve 3+ eleman beam şart. Şu an için ağırlık yönünden en uygun duran anten Optibeam 5ele portatif olan. Yanlış hatırlamıyorsam 9kg kadardı. Amfiler solo uçuşta imkansız gibi (THY sponsorluğunda gidilmediği sürece) . Onun dışında 100w + sağlam anten kombinasyonu geçerli! Wire antenler yeri geldiğinde çok güzel sonuç veriyorlar ama yükseklik çok önemli. 6m kesmiyor, en az 9-10m yi bulmak lazım. Diğer çalışma ekipmanı konusunda bu sefer 3M Duct Tape in önemini gördüm. Arnavutluk’ta en azından Durres’te otele yakın bölgede dükkanlarda yoktu ve bende orada bulurum diye yanıma almamıştım. Sonuçta şeffaf ambalaj bandı ile idare ettim ama iyi ki ciddi rüzgar-fırtına yoktu Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor.
Üye Ol ya da
Giriş Yap Checklist !! Checklist!!!
3. Çalışma dışı ekipman: Hava durumu raporu akşamları serin diye yanıma polar ve yelek aldım ama sıcaktan t-shirtle bile zor oturuluyordu. ‘sahibinden satılık Arnavutluk Durres’i görmüş, kelepir polar’ Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor.
Üye Ol ya da
Giriş Yap Ama yanıma salak gibi yeni jenerasyon antiallerji hapı-daha da önemlisi OFFF sinek kovucu vb almadığımdan sivrisinekler tarafından delik deşik edilerek az kalsın (her ne kadar resmi olarak TA’yı temsil etmediğimizden geçerli olmayacaksa da) şehit kategorisine terfi ediyorduk! Bölgede olabilecek her türlü olumsuzluğu düşünüp ona göre hazırlıklı olmak lazım ama nalet 20+kg bagaj hakkı yüzünden bazı şeyleri göz ardı ediyorum.
4. Band planlaması: Daha önce kafamda ne zaman hangi bandı zorlayacağımı şekillendirmediğimden doğaçlama ‘band açıksa bastır- tek tük geliyorlarsa inat et –zorladıkça sinirlen ve sonunda cihaz başından kalk git bir kola iç’ taktiği yerine A planı olmuyorsa B planına geçi hazırlamam lazım. Propagasyon konusunda biraz kitap okumam gerekecek. Ön çalışmasız çuvallıyorum. Muhtemelen ben 10 ve 15m de vakit kaybederken 20m de millet harıl harıl gidiyordu. Ya da 30m de BPSK31de ardışık yazabilecektim.
Özetle oldukça güzel bir hafta geçirdim. Maliyetlere gelince :
Uçak bileti: Sponsored by Değerli Babam (Wings kredi kartında birikmiş milleri kullandırdı.)
Yerel yolculuk: Sponsored by ZA1FD Fatos ( o olmasaydı ne bu kadar rahat çağrı işaretini alabilir, ne anteni rahatça kurar havaya çıkardım. Arabasıyla sağa sola götürüp gezdirmesi en hafif yaptığı şey )
Yurt Dışı Çıkış Harcı : 15 TL
Otel : Otel Malvina 15 € /gece sadece yatak ücreti total 90 €
Yemekler: 6 gün boyunca otelde kahvaltı-öğlen ve akşam pizza/salata/patates kızartması vb yemek ve sıcak nedeniyle deliler gibi sıvı tüketimi sadece 80€
Cihaz: Kenwood TS570S (her zaman kullandığım cihaz- saymıyorum)
Anten: Wimo FD-4 Windom 42m 70€
Switch Mode: Avair by TA0B (her zaman kullandığım cihaz- saymıyorum)
Kablo : 25m RG-8U Sponsored by OH2PM Pertti (TC4X malzemesinden ödünç)
İstanbul içi nakil: (1 hafta boyunca bensiz olacağından ötürü) Sponsored by XYL (mny tnx)
TOPLAM: 240 € ( ama 70€ F.hafen’da ödenmişti zaten ) + 15 TL
Pile-up’ta V51B ve 5R8UI tarafından çağrılmak, contestte ST2AR ile 5 band QSO + 10 QTC exchange PRICELESS (biraz Mastercard reklamı gibi oldu ama ) Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor.
Üye Ol ya da
Giriş Yap Operating Time Number of QSOs
First QSO: 2011-09-07 19:54:00
Last QSO: 2011-09-13 05:09:00 Total QSOs: 1841
Unique Calls: 1654
Band/Mode breakdown
Band PH PSK Total
80 19 30 49
40 238 141 379
30 0 81 81
20 778 109 887
17 264 92 356
15 51 32 83
12 1 0 1
10 5 0 5
Totals 1356 485 1841
DXCC by Band/Mode breakdown
Band PH PSK Total
80 15 17 28
40 55 34 58
30 0 21 21
20 59 18 59
17 33 18 35
15 21 13 27
12 1 0 1
10 4 0 4
Totals 81 48 84
Daily QSOs (last 30 active)
Date Total
13-09-2011 44
12-09-2011 475
11-09-2011 148
10-09-2011 142
09-09-2011 356
08-09-2011 562
07-09-2011 114
Totals 1841
Multiband QSOs
Band Total
5 2
4 2
3 18
2 99
1 1533
Totals 1654
Breakdown by Continent
Continent Total
Africa 43
Asia 210
Europe 1530
North America 15
Oceania 10
South America 33
Totals 1841
Continent By Band
Band 80 40 30 20 17 15 12 10 Total
AF 3 5 1 13 12 7 1 1 43
AN 0 0 0 0 0 0 0 0 0
AS 11 37 2 98 40 21 0 1 210
EU 33 317 75 763 301 41 0 0 1530
NA 2 5 2 4 1 1 0 0 15
OC 0 0 0 8 2 0 0 0 10
SA 0 15 1 1 0 13 0 3 33
Totals 49 379 81 887 356 83 1 5 1841
Linkback: https://www.radyoamatorleri.com/index.php?topic=1935.0