-
evet arkadaşlar merak ettiğim konu bayramda köye gidecegim trabzona giderken telsizimi alayımmı diye düşündüm fakat uçakta ne yapmam gerekli onu bilemedim bu tür gezilerde nasıl yol izlemeliyiz bilgisi olan arkadaşlar paylaşırsa sevinirim .
-
hemen cevap vereyim el telsizi ile en az 10 kez uçağa binmişliğim var her seferinde uygulama farklı oluyor yaşadıklarımı tek tek sıralayım.
1. normal hiç kimse neyin nesidir diye sormuyor yukarıda el bagajına bile alabiliyorsunuz.
2. anteni aramada gören görevli nedir diye soruyor sadece telsiz anteni diyorsunuz yine sorun olmuyor el bagajına bile abalbilirsiniz.
3. göevli çantada ne var diyor, telsiz var diyorsunuz. meslek ne diye soruyor benim için burada hiç sorun olmadı siz belgenizi gösterin. yine el bagajında bile yanınıza alabiliyorsunuz.
4. görevli çantada ne var diyor telsiz diyorsunuz,o zaman bataryasını cihazdan ayırmanızı ve yanınıza almanızı istiyor cihazıda el bagajında almayın diyor.
5. çantada ne var diye yine soruluyor telsiz siyince el bagajına almayın diyorlar.
benim yaşadığım durumlar bunlardan ibaret bir seferinde kapıdaki görevliye her seferinde farklı bişey uyguluyosunuz anlayamadım dedim. her seferinde farklı güvenlik seviyesinde oluyoruz o yüzden uygulamalar değişiyor diye bir cevap verdi.
bu arada hiç uçakta açıp telsizi çalıştırmayı denemedim. kural olarak pilottan izin alınması gerekiyor ama hiç denemedim.
saygılar.
-
teşekkürler hakan bakalım başka arkadaşların başından neler geçmiş onlarıda bilelim .
demekki sıkıntı olmayacak en azından memlekette deneme yaparım ordaki arkadaşlarlan tanışırım .
-
Tıpkı Fotograf makinelerinde olduğu gibi kalkış ve inişlerde kapalı diğer zamanlarda açılması serbest ama kulaklıkla tabi.
Birde ihtiyar uçak kanalına girip Yanlışlıkla başka yere inmemeye dikkat et.
* Bu arada iyi tatiller inşallah kazasız belasız gider gelirsin ihtiyar.
-
valla yanlış hatırlamıyor isem sınav sorusuydu bu telsiz için pilottan izin almak gerekiyor diye biliyorum, yoksa uçakta kavga çıkması olası çok şahit oldum bu durumlara, hele telsizi gören duyarlı bir vatandaşsa yandınız. :)
saygılar
-
Sun Ekspres'in sayfasında böyle yazıyor ihtiyar. 8)
Uçakta kullanımına hiçbir zaman izin verilmeyen cihazlar:
•Radyofrekansı ile çalışan cihazlar cep telefonları (istisna: Kaptan onayı)
•telsizler
Seyir yüksekliğine ulaşılması sonrası kullanımı her zaman yasak olan cihazlar:
•Cep telefonları (istisnai durumlarda, kaptanın izni gerekmektedir)
•Radyo frekansı ile çalışan cihazlar (telsiz vs)
"Emniyet kemerlerinizi bağlayınız" uyarısı söndükten sonra kullanımına izin verilen cihazl:
•Radyofrekansı ile çalışan cihazlar
-
yani bu listeden anladığım telsiz her zaman yasak .
ben ayrıca şu açıdan demiştim en son mesela bir arkadaş uçak yüksekliğe ulaştıktan sonra bir arkadaş çıkarıp mp3 çalarını çalıştırmak istedi, yandan gören vatandaş cep telefonu sandığı için en son yumruklar konuşmaya başlamıştı uçak içerisinde :) şimdi anteni kocaman cihazı çıkarsanız kesin birisi atlar üzerinize.
saygılar
-
Uçak korkusu olan birisi olarak :) bi ara düşünmüştüm, acaba nasıl bir uygulama olur hava alanında ve uçakta diye. Bu konunun açılması benide aydınlatmış oldu : )
En azından anten ve batarya ayrılsa dahi bi şekilde taşınabildiğini anlamış oldum :)
Ki zorda kalmazsan tekrar bineceğimi sanmıyorum o ayrı :)
73
-
Belki gereksiz soruya göre bir cevap ama,siz TA da seyahat edeceksiniz,ben yurtdışından 3 kez yurda giriş yaptım daha röntgen aletinden hemen görüp bu ne diye sordular,telsiz dememe rağmen hemen çıkarttırıp laboruvartere götürüp incelediler bazı yerlerine beyaz bir toz sürüp kontrol ettiler,getirip geri verdiler ama kullanmamamı istediler,TA gümrüğünde'de sadece ne olduğunu sorup ha tamam deyip saldılar,çıkış yaparkenede aynı ha deyip çıktım tabi benimkisi el telsizi değil mobil cihazı idi :)
-
hani hep derizya havadan görüşmek üzre ... beni yanlış anlamayın ben sadece trabzonda amatör çalışmak istedim uçaktan roleleri denemek istemedim tabi şaka bir yana anladınım kadar el cantasında yada valızde taşımaktan yana sorun olmayacaktır bir deneyim edyim bende bakalım neler olacak.
-
Selamlar,
Uçakta her türlü radyo alıcısının kullanımı her zaman yasaktır. Uçuş anonslarına dikkat edin .
hemen cevap vereyim el telsizi ile en az 10 kez uçağa binmişliğim var her seferinde uygulama farklı oluyor yaşadıklarımı tek tek sıralayım.
1. normal hiç kimse neyin nesidir diye sormuyor yukarıda el bagajına bile alabiliyorsunuz.
2. anteni aramada gören görevli nedir diye soruyor sadece telsiz anteni diyorsunuz yine sorun olmuyor el bagajına bile abalbilirsiniz.
3. göevli çantada ne var diyor, telsiz var diyorsunuz. meslek ne diye soruyor benim için burada hiç sorun olmadı siz belgenizi gösterin. yine el bagajında bile yanınıza alabiliyorsunuz.
4. görevli çantada ne var diyor telsiz diyorsunuz,o zaman bataryasını cihazdan ayırmanızı ve yanınıza almanızı istiyor cihazıda el bagajında almayın diyor.
5. çantada ne var diye yine soruluyor telsiz siyince el bagajına almayın diyorlar.
benim yaşadığım durumlar bunlardan ibaret bir seferinde kapıdaki görevliye her seferinde farklı bişey uyguluyosunuz anlayamadım dedim. her seferinde farklı güvenlik seviyesinde oluyoruz o yüzden uygulamalar değişiyor diye bir cevap verdi.
bu arada hiç uçakta açıp telsizi çalıştırmayı denemedim. kural olarak pilottan izin alınması gerekiyor ama hiç denemedim.
saygılar.
Bu yazılanların dışında benimde başıma gelmedi . Ama her türlü alıcının kullanımı yasak . Güvenlik anonsları sırasında söyleniyor.
Saygı ve sevgilerimle
Emin
-
Aynen Emin bey'in dediği gibi telsiz uçak içinde her zaman yasaktır. Sınav sorusunda da pilot izni ile kullanılabilir demektedir.
Ben de uçağa çok biniyorum ve telsizim her zaman yanımda oluyor. Sadece bu ay 6 uçuş yaptım ve hepsinde de telsiz yanımda, el çantamda idi. Kimi yerde fark edip ne olduğunu sordular. Kimi yerde hiç bir şey olmadı. Neden telsiz taşıdığımı sorduklarında ise sadece lisansımı gösterdim. Bazı güvenlik görevlileri ne yapacaklarını bilmediğinde telsizi alıp polise gitti gösterdi ve ve yapacağını sordu. Zaten o sırada kapıda soyunduğumuz için ben tekrar giyinmekle uğraşıyor oluyorum. Sonra tekrar iade etti. Yani kısacası şu ana kadar ben hiç bir sıkıntı yaşamadım. Ancak genel kural olarak uçağa telsizle binilirken telsizin bataryasından ayrılması istenir.
-
HERKEZE 73 LER MERHABA BEN MESLEĞİM GEREĞİ YUR DISINA CIKMAM GEREKIYOR (DENIZCIYIM)
EL TELSİZİMİ YANIMDA GOTURURUM ULSULAR ARASINDA FAZLA SIKINTI YASAMADIM BATARYA VE ANTENINI CIKARMAMI ISTEDILER İŞİN İLGİNÇ YANI İÇ HATLARDA BİRGUN UCAGA BINIYORDUM XRAY DE 5 ADET TELSİZ GORUNUNCE GUVENLIK GOREVLISI HEYECANLANIP SOKULMUS OLAN BATARYA VE ANTENLİ SADECE ANTENLERI ALARAK HIZLI BIR SEKILDE POLISIN YANINA GIDIP BISILER SOYLEDI POLISLE BERABER YANIMA GELDILER BEN ARKASINDAN GULMEKTEN SESIMI ONA DUYURAMIYORDUM GETİR ANTENİ AL TELSİZLERİ TEHLIKELI OLAN ANTEN DEGIL TELSİZDİR DIYE NEYSE BU TELSİZLER NİÇİN SORUNCA POLİS YA KUSURA BAKMAYIN BU GOREVLI OKADAR ANTENİ ALİP NE YAPACAKTI DEDIM BEN HALA GULUYORDUM BIR SESIZLIK COKTU VE LİSANSİ GOSTERDIM ADETLERİDENE GELİNCE BİR SIKINTI YOKTUR SANIRIM DIMI MEMURBEY DEDIM DONUP GITTI ADAMA ALA ALA ANTENIMI ALDIN DIYE KONUSA KONUSA GITTILER BAKALIM BUNDAN SONRA NELER YASARIZ JAPONYADA SOKAKTA DAHI KULLANDIGIM ZAMANLAR OLDU ECHOLINKI KULLANIYORLAR COK 73 LER TB9BBA -RİZE
-
Havalimanları Güvenliği:
1-MSHGP (Milli Sivil Havacılık Güvenliği Programı),
2-IATA (İnternational Air Transport Association)
3-ECAC (European Civil Aviation Conference)
4-ICAO (International Civil Aviation Organisation)
Kuralları ile yerine getirilir. Uluslarası anlaşmalar olan IATA, ECAC ve ICAO'ya göre MSHGP ve ekleri hazırlanır. Bu uluslararası anlaşmalar ve MSHGP'nin EK-20 (başlı başına bir yönetmelik gibidir)'de Yasaklı maddeler sayılmıştır. Yasaklı maddeler arasında kesinlikle ve kesinlikle telsiz sayılmamıştır. Ancak; listede bulunmayan ve "Tehlikeli Madde" olarak belirtilen bir takım maddelerin nasıl taşınacağı aşağıdaki anlaşma ve kurallarda mevcuttur:
a) Güncel IATA Tehlikeli Maddeler El Kitabı,
b) ICAO Doc 9284 (Tehlikeli Maddelerin Hava Yolu ile Emniyetli bir şekilde Taşınması için Teknik Talimatlar),
c) ICAO EK-18,
ç) ICAO 8973 (Ek-24),
d) SHGM-SHT-18 talimatı
Bu hükümler arasında:
lityum veya lityum iyon pilleri veya akü ihtiva eden elektronik araçlar*, örneğin, kişisel kullanım için yolcu ve ekibin kullandığı saatler,
hesap makineleri, kamera, cep telefonları, dizüstü bilgisayarlar, kameralar vb. araçlar. Yedek piller kabin bagajında ayrı bir şekilde kısa devreyi
önleyecek şekilde muhafaza edilmelidir. Mevcut olan yedek piller aşağıda miktarları aşamaz;
* lityum metal veya lityum alaşımlı bataryalar için lityum içeriği 2g'dan az
* lityum iyon bataryalar için, lityum muadilileri 8g'dan az
Kabin bagajında, 8g-25g arasında olmak üzere, kısa devreyi önlemek kaydıyla, kişi başı iki yedek batarya taşınabilir...
İbaresi mevcuttur.
Bu açıklamalar hep birlikte değerlendirildiğinde; Bataryalarını cihazdan ayırıp, kısa devreyi önlemek kaydıyla telsiz ile uçağa binmekte (kullanmayı kast etmiyorum) herhangi bir sakınca yoktur.
-
BU talimatların hepsi insanların can güvenliği için ama telefon üreticileri GSM cihazlara neden uçuş modu koyarlar bilmem :) Yok özel uçağında kullanırsın derseniz gene can güvenliği ihlali olur! Zaten uçuş modunu da kullanmak için gene lityum pil takılı olmayacakmı? Belki uçuş modu sadece otobüslerde kullanılmak içindir ki zaten her i.e.t.t şöforü elinden cep telefonunu düşürmez ama yolcunun kullanması yasaktır. :))))))))))))))
Not: yazı polemik amaçlı değildir, 73s
-
yönetmelikte pilottan izin almak koşuluyla çalıştırılabiliyor diye bi şey vardı diye hatırlıyorum ama ben uçaktayken (trabzon-ankara seferi) fotoğraf makinamı bile açtırmıyordu hostes >:(
Kullanıcıların aradığı sayfalar:
telsiz telsiz google google